Telemarketing i obsługa telefoniczna klientów

Każdą firmę tworzą ludzie i to oni stanowią jej podstawę. Jest powiedzenie które mówi o tym, że zespół będzie tak silny jak najsilniejsze jest jego najsłabsze ogniwo. Czasami tym najsłabszym ogniwem jest właściciel, który nie potrafi zbudować wokół siebie zespołu i wszystkie obowiązki musi realizować samodzielnie. Wtedy, zamiast marzeń o niezależności i błogiej emeryturze w przyszłości, narasta frustracja i poczucie bycia zakładnikiem własnej firmy.

Z naszej praktyki

Wielu właścicieli salonów chce pracować z dobrymi zespołami pracowników. Nie spotkaliśmy się nigdy z twierdzeniem, że zespół w firmie jest nieważny. Dlaczego więc tak mało wagi przywiązujemy do tego, aby faktycznie takie zespoły świadomie budować i pozostawiamy to kwestii przypadku? Dlaczego tak często, jako właściciele salonów, ulegamy iluzji, że dobra kosmetyczka będzie dobrą współpracownicą i chętnie zaangażuje się w rozwój firmy i zespołu?

Aby taki sprawny zespół zbudować, warto odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:

  • co dla Ciebie oznacza dobry zespół?
  • Co zrobiłaś, żeby taki zespół  zbudować?
  • W jaki sposób dbasz o morale poszczególnych członków zespołu?
  • Czy wiesz, co dla każdego z nich jest ważne (oprócz kwestii finansowych)?
  • Jaką rolę w Twoim zespole może pełnić każdy z pracowników i jaki jest jego potencjał społeczny?
  • Co możesz zrobić, aby w większym stopniu zaangażować ich w realizację wspólnych celów?

Często okazuje się, że właściciele salonów dbają przede wszystkim o fizyczne zasoby firmy. Markowy Sprzęt, gustowny wystrój, nieskazitelna czystość są priorytetem w budowaniu swojego biznesu, zupełnie zapominając, że to od pracowników, ich zaangażowania i dobrych relacji będzie zależeć to, czy ta inwestycja będzie miała zwrot. Prawda jest taka, że możesz zainwestować w najdroższe wyposażenie, ale jeśli na tych urządzeniach będą pracować Twoi zniechęceni pracownicy, którzy nie czują się drużyną, a jedynie indywidualnościami, nie uzyskasz satysfakcjonujących rezultatów.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu dowiesz się, dlaczego warto zbudować dobry, współpracujący zespół i jak to zrobić, uwzględniając mozaikę osobowości Twoich pracowników, Twoje oczekiwania i cele do osiągnięcia dla salonu. Przekonasz się, że jasno ustalone zasady współpracy mogą spowodować nieprawdopodobny wzrost efektywności współpracy i to niekoniecznie w drodze zatrudnienia kolejnych osób.

Program szkolenia

  • Fachowość czy umiejętność współpracy?
  • Czyli jak dobierać ludzi do zespołu „Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść”- optymalna liczba osób w zespole pracowniczym.
  • Czynniki wpływające na skuteczność pracy zespołu-zbudowanie synergii dodatniej.
  • Skład zespołu – role formalne (stanowiska w hierarchii) i role zespołowe – szanse i zagrożenia dla efektywności  pracy.
  • Styl kierowania i wydawania poleceń przyjęty w zespole a efektywność pracy uczestników zespołu.
  • Uprzedzenia wobec innych osób – sposoby ich okazywania w relacji interpersonalnej  (komunikacja) i ich przyczyny oraz skutki dla efektów pracy zespołu.
  • Konflikty w relacjach komunikacyjnych pomiędzy pracownikami – asertywność w relacjach komunikacyjnych
  • Style rozwiązywania sytuacji konfliktowych i ich konsekwencje

Kontakt ws. szkolenia

monik2

Monika Biniecka

konsultantka ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 604 411 788
monika.jeziorek@illustro.pl