Zarządzanie jakością – TQM

Opis i cel szkolenia

Głównym celem szkolenia jest zaznajomienie z metodologią postępowania podnoszenia sprawności, aktywności zespołów ludzkich w zgodzie z koncepcją TQM oraz ukierunkowanie na zaspokajanie potrzeb Klienta poprzez zaangażowanie wszystkich pracowników w realizację strategii, jak również w proces ciągłego wdrażania kompleksowego zarządzania jakością.

Szczegółowe cele szkolenia są zawsze określane po dokonaniu oceny potrzeb Klienta związanych z:

  • aktualnym systemem jakości i planami firmy dotyczącymi np. ISO
  • istniejącymi procedurami wewnętrznymi firmy mającymi wpływ na system zarządzania jakością
  • umiejętnościami i wiedzą personelu w zakresie zarządzania jakością

Program szkolenia

Poniższy zakres jest zestawem ogólnych zagadnień programowych jakimi może zostać objęty właściwy program dla klienta.

Program właściwy zostanie określony po dokonaniu oceny potrzeb Klienta w ramach pakietu wstępnego.

Program zostanie zoptymalizowany z uwzględnieniem poziomu umiejętności uczestników szkolenia.

  • Co to jest jakość a co to jest zarządzanie jakością – “Total Quality Management”?
  • Od jakości do TQM.
  • Klasyfikacja podstawowych metod I narzędzi TQM.
  • Metody określania przyczyn problemu zw. z jakością (5 WHY, Ishikawa, Root Cause, OPL – Krótkie Lekcje Tematyczne).
  • Metody pracy zespołowej na poziomie hali produkcyjnej.
  • Procesowe zarządzanie organizacją – cykl Deminga,14 zasad Deminga.
  • 10 kroków Jurana do TQM.
  • 14 kroków Crosby’iego w kierunku doskonalenia.
  • Konsekwencje złej jakości- przykłady nadzorowania procesu.
  • Kontrola jakości a sterowanie jakością (przykłady).
  • Przykłady wizualizowania jakości na stanowiskach produkcyjnych.
  • 5 filarów jakości: APQP, PPAP, SPC, MSA, FMEA – wybrane elementy dla operatorów
    i pracowników liniowych.
  • Wprowadzenie do rozwiazywanie problemów

Ćwiczenia praktyczne:

  • Metoda wyzwalająca.
  • Metoda szalonych pomysłów.
  • Metoda SIL – sukcesywne łączenie elementów problemu.
  • Burza mózgów na podstawie problemu w Firmie.

Metody szkoleniowe

  • Wykład
  • Wykład interaktywny
  • Praca grupowa
  • Gra symulacyjna
  • Studia przypadków
  • Dyskusja
  • Zadania problemowe
  • Instruktarz
  • Burza mózgów

Kontakt ws. szkolenia

monik2

Monika Biniecka

konsultantka ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 604 411 788
monika.jeziorek@illustro.pl