Negocjacje

Opis i cel szkolenia

Naszą ofertę polecamy m.in. pracownikom działów sprzedaży, pracownikom działów zakupów, obsługi klienta, menedżerom i wszystkim innym osobom pragnącym podnieść swoje kompetencje w wymienionych obszarach.

Podczas szkolenia odpowiemy na pytania: jak przeprowadzać negocjacje biznesowe:

  • Jak wpływać na równowagę sił, mimo że mamy słabszą pozycję negocjacyjną?
  • Dlaczego warto prosić o więcej, niż chce się uzyskać?
  • W jaki sposób żądać dużo i nie zrazić do siebie drugiej strony?
  • Co wpływa na dobrą atmosferę w trakcie negocjacji?
  • Jak zapewnić satysfakcjonujące rozwiązania dla obydwu stron negocjacji?
  • W jaki sposób szybko zredukować stres podczas negocjacji?

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:

  • Przygotować się i prowadzić negocjacje zgodnie z zaplanowanym scenariuszem.
  • Dokonywać analizy zachowań własnych i drugiej strony, tak by skutecznie wpływać na przebieg prowadzonej rozmowy.
  • Wykorzystywać poznane techniki pokonywania oporu w kontakcie z negocjowanym partnerem.
  • Motywować przedstawicieli drugiej strony do podejmowania sprzyjających decyzji.
  • Wykorzystywać swoje mocne strony i formułować przekonywujące argumenty.
  • Prowadzić negocjacje w sytuacjach konfliktowych i pod presją.

Szkolenie skoncentrowane jest na treningu umiejętności praktycznych tj. aktywnym ćwiczeniu prezentowanych metod, a wzbogacone jest o najlepsze przykłady z praktyki gospodarczej z bogatego doświadczenia wykładowcy

Program szkolenia

  1. Charakterystyka sytuacji negocjacyjnych.

    • Zarządzanie konfliktem.
    • Jak nie dopuścić do eskalacji?
    • Umiejętne kończenie sporów.
  2. Konflikt w negocjacjach – istota, źródła i znaczenie.
  3. Negocjacje – błędy w percepcji i spostrzeganiu.
  4. Jak być menedżerem podczas procesu negocjacji i jak kontrolować cały proces?
  5. Własny styl negocjacyjny oraz rozpoznawanie partnera.
  6. Strategie i taktyki negocjacyjne.
    • Taktyki negocjacji konfrontacyjnych.
    • Taktyki negocjacji integrujących.
  7. Planowanie skutecznych negocjacji.
    • Przygotowanie negocjacji – schemat postępowania.
    • Wyznaczanie celów negocjacji.
    • Rozpoznawanie celów negocjacyjnych drugiej strony.
    • Pojęcie BATNA – Jakie są najlepsze alternatywy dla negocjowanego porozumienia?
    • Rola i znaczenie ustępstw.
  8. Psychologia perswazji w negocjacjach.
    • Techniki perswazji w negocjacjach.
    • Obrona przed „agresją” i manipulacją w procesie negocjacji.
    • Ważne słowa i zwroty oraz te, których należy nie używać negocjując.
    • Programowanie za pomocą pozytywnych słów.
    • Strategia kotwiczenia z NLP .
    • Forma i struktura języka i jej znaczenie w skutecznym oddziaływaniu na rozmówcę.
    • Zasady skutecznej argumentacji w negocjacjach.
  9. Wybór strategii negocjacyjnej.
    • Negocjacje konfrontacyjne – czynniki wyniku.
    • Negocjacje integrujące – czynniki relacji.
  10. Etapy procesu negocjacji.
  11. Najczęściej zastawiane pułapki negocjacyjne.
    • Wpędzanie w kompleks niższości.
    • Nagła potrzeba.
    • Groźba.
    • Albo bierzesz albo nie.
  12. Analiza czterech rodzajów zachowań w negocjacjach.
    • Zachowania asertywne.
    • Zachowania bierne.
    • Zachowania agresywne.
    • Zachowania manipulacyjne.
  13. Analiza sytuacji negocjacyjnych zgłaszanych przez uczestników
    • Analiza popełnianych błędów.
    • Zalecenia, rekomendacje dla uczestników.

Metody szkoleniowe

Cel szkolenia zostanie osiągnięty poprzez intensywny trening w procesie symulowanych scenek i wsparciu innych metod szkoleniowych takich jak:

  • odgrywanie ról,
  • burza mózgów,
  • obserwacja,
  • ćwiczenia grupowe i indywidualne,
  • analiza doświadczeń uczestników,
  • gry symulacyjne,

Kontakt ws. szkolenia

monik2

Monika Biniecka

konsultantka ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 604 411 788
monika.jeziorek@illustro.pl