Motywowanie pozafinansowe

Opis i cel szkolenia

Nabycie zarówno wiedzy jak i konkretnych umiejętności  motywowania pracowników. Uczestnicy zdobędą praktyczne narzędzia do bezpośredniego wykorzystania w miejscu pracy. Będą potrafili planować efektywne działania motywacyjne dla poszczególnych pracowników, zachęcać innych do spełniania coraz wyższych wymagań i osiągania lepszych wyników pracy. Ponadto uczestnicy nabędą umiejętności wzbudzania w pracownikach chęci w dążeniu do osiągania perfekcyjnych wyników w pracy.

Korzyści ze szkolenia

  • Osoby uczestniczące w warsztatach nabędą konkretne umiejętności wykorzystywania technik motywacyjnych do zwiększania indywidualnej efektywności kierowania.
  • Podczas szkolenia omówione zostaną zasady efektywnego konstruowania skutecznych komunikatów motywujących, a każdy uczestnik weźmie udział w symulowanych scenkach, w których będzie miał możliwość treningu omawianych zagadnień.
  • Dzięki wieloletniemu  doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń otwartych proponujemy elastyczny program szkolenia, który trener w trakcie zajęć dopasowuje do potrzeb uczestników.
  • Mała grupa szkoleniowa daje gwarancję efektywnego szkolenia, nastawionego na bezpośredni kontakt-doradztwo ze strony trenera.

Program szkolenia

  1. Motywacja – wprowadzenie.

    • Podstawowe pojęcia.
    • Motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą.
    • Zmotywowanie jako proces, strategiczne podejście do systemu motywacyjnego.
    • Mity dotyczące motywacji.
  2. Teorie motywacji i ich praktyczne zastosowania.
    • Dwuczynnikowa teoria Herzberga.
    • Hierarchia potrzeb Maslowa.
    • Teoria D.McClellanda, McGregora.
    • Teorie wzmocnienia i potrzeba osiągnięć.
    • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
  3. Indywidualna motywacja pracownika.
    • Co motywuje pracowników?
    • Umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika na podstawie obserwacji zachowań.
    • Percepcja a motywowanie innych.
    • Obserwacja pracownika a skuteczne motywowanie.
    • Motywatory pozafinansowe – czyli jak zatrzymać pracownika, kiedy brakuje środków finansowych?
    • Metody motywowania a poziom rozwoju zawodowego.
  4. Wpływ automotywacji kierowników na podwładnych.
    • Analiza własnej motywacji.
    • Jak motywować samego siebie?
    • Styl kierowania a motywacja.
  5. Komunikacja motywująca.
    • Zasady komunikacji motywującej.
    • Rozmowy korygujące zachowania.
    • Rozmowa motywacyjna.
    • Rozmowa krytyczna.
  6. Skuteczne motywowanie pracowników przy użyciu narzędzi niematerialnych – zasady systemów motywacyjnych.
    • Motywacja wewnętrzna a zewnętrzna wśród pracowników.
    • Czynniki wywołujące zadowolenie z pracy.
    • Czynniki wywołujące niezadowolenie z pracy.
    • Kiedy stosować nagrody a kiedy kary.
    • Formowanie efektywnych systemów motywacyjnych.

Metody szkoleniowe

Cel szkolenia zostanie osiągnięty poprzez intensywny trening w procesie symulowanych scenek
i wsparciu innych metod szkoleniowych takich jak:

  • odgrywanie ról,
  • burza mózgów,
  •  obserwacja,
  • ćwiczenia grupowe i indywidualne,
  • analiza doświadczeń uczestników,
  • gry symulacyjne,

Kontakt ws. szkolenia

monik2

Monika Biniecka

konsultantka ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 604 411 788
monika.jeziorek@illustro.pl