Asertywność

Opis i cel szkolenia

Szkolenie dotyczy ważnego obszaru umiejętności komunikacyjnych – zachowań asertywnych. Koncentruje się na umiejętnościach podnoszących jakość i skuteczność komunikacji w relacjach zawodowych i prywatnych. W dużej mierze odwołuje się do osobistych kompetencji w zakresie stosowania narzędzi komunikacyjnych.
Celem szkolenia jest poprawa jakości komunikowania się zarówno w relacjach służbowych, jak i prywatnych.

Program szkolenia

  1. Asertywność – co to dla mnie znaczy?
  2. Asertywność a inne rodzaje zachowań:
    • Asertywność jako konstruktywna alternatywa dla zachowań agresywnych i uległych.
    • Zasady zachowań asertywnych.
  3. Człowiek, asertywność i Analiza Transakcyjna:
    • „Mój poziom asertywności”, czyli wypełnianie kwestionariusza i refleksja nad swoimi postawami i zachowaniami.
    • „Pozycja życiowa a bierność, manipulacja, agresywność, asertywność”, czyli pogadanka o teorii AT w odniesieniu do różnych zachowań.
    • „Dlaczego jestem taki, a nie inny?”, czyli przyczyny niektórych zachowań.
  4. Rozwijanie własnej asertywności poprzez:
    • Pozytywne postrzeganie samego siebie.
    • Przyjmowanie i przekazywanie pozytywnych komunikatów.
    • Wykorzystanie odpowiednich technik komunikacyjnych (słuchanie, wyjaśnianie, weryfikacja założeń, zadawanie pytań, wyrażanie sądów w pierwszej osobie, rozróżnianie między tym, co myślisz, a tym co czujesz oraz między tym, co wiesz, a co sobie wyobrażasz, pozytywne wypowiedzi, posługiwanie się tym samym językiem, odzwierciedlanie zachowań niewerbalnych).
    • Ćwiczenie umiejętności asertywnych (wyrażanie własnej opinii, wyrażanie sprzeciwu, wyrażanie uczuć, radzenie sobie z presją i manipulacją, udzielanie i przyjmowanie krytyki).
    • Praca nad zgłaszanymi problemami w obszarze tematu.
  5. Rozwijanie i wzmacnianie asertywności u innych poprzez:
    • Oddziaływanie na ich zachowanie.
    • Otrzymywanie i przekazywanie rzetelnych komunikatów.
  6. „Mój potencjał”, czyli budowanie pozytywnego wizerunku samego siebie i dbanie o dobry wizerunek firmy – sięganie do zasobów, afirmacje, pozytywne doświadczenia.

Metody szkoleniowe

Cel szkolenia zostanie osiągnięty poprzez intensywny trening w procesie symulowanych scenek
i wsparciu innych metod szkoleniowych takich jak:

  • odgrywanie ról,
  • burza mózgów,
  • obserwacja,
  • ćwiczenia grupowe i indywidualne,
  • analiza doświadczeń uczestników,
  • gry symulacyjne,

Kontakt ws. szkolenia

monik2

Monika Biniecka

konsultantka ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 604 411 788
monika.jeziorek@illustro.pl