Sprzedawca w branży detalicznej

logo_FE_Program_Regionalny_rgb                                              ue_efs

Szkolenie bezpłatne realizowane ze Środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Dla kogo: pracownicy działów sprzedaży, handlowcy, przedstawiciele handlowi

Cel szkolenia

Warenkorb mit DiagrammCelem szkolenia jest wykreowanie wśród uczestników myślenia i zachowania pro-klienckiego w procesie obsługi klienta detalicznego, które znacząco wpływają na poziom sprzedaży, zadowolenie klienta i w konsekwencji na wizerunek całej firmy.

Cel zostanie osiągnięty poprzez intensywny trening w procesie symulowanych scenek  i wsparciu innych metod szkoleniowych takich jak: odgrywanie ról, dyskusja moderowana, obserwacja zachowań, ćwiczenia grupowe i indywidualne, analiza doświadczeń uczestników, symulacje rozmów handlowych, studium przypadku.

Co zyskujesz dzięki szkoleniu?

Uczestnicy nabędą praktyczne umiejętności w zakresie wykorzystania technik sprzedaży i narzędzi profesjonalnej obsługi w kanale detalicznym oraz umiejętności interpersonalne związane z budowaniem pozytywnego wizerunku, trwałych relacji z klientem i radzeniem sobie z klientem w trudnych sytuacjach.

Metodyka szkolenia skupiać się będzie głównie na prowadzeniu symulacji sprzedaży, odgrywaniu ról w procesie obsługi, ćwiczeniach pokazujących zachowania klientów i pożądanych reakcji sprzedawcy.

Umiejętności po szkoleniu

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy potrafią:

  • właściwie dobierać optymalne sposoby i formę przekazu informacji w zależności od założonego celu handlowego i typu osobowości klienta,
  • konstruktywnie reagować na zastrzeżenia klienta i reklamacje,
  • budować relacje z klientami i uargumentować potrzebę zakupu,
  • stosować techniki zwiększające wartość zakupów,
  • diagnozować obszary problemów w obsłudze klienta i rozwiązywać je,
  • właściwie komunikować się z klientem i jednocześnie pozytywnie wpływać na wizerunek firmy.

Program szkolenia (40 h)

1. Uwarunkowania obsługi klienta w kanale detalicznym

  • Rola sprzedawcy w procesie obsługi klienta
  • Specyficzne uwarunkowania sprzedaży detalicznej w sektorze handlu
  • Czynniki wpływające na decyzje zakupowe klientów – analiza

2. Techniki zwiększania sprzedaży w kanale detalicznym z wykorzystaniem komunikacji interpersonalnej

  • Analiza typologii osobowości klienta jako klucz do zwiększania sprzedaży
  • Stosowanie reguł wpływu społecznego- Zasady wg. Roberta Cialdiniego
    • Wzajemność
    • Zaangażowanie
    • Ograniczona dostępność
    • Dowód słuszności
    • Autorytet
    • Lubienie i sympatia
  • Techniki relatywizowania ceny

3. Kluczowe aspekty sprzedaży detalicznej

  • Znaczenie pierwszego wrażenia
  • Techniki nawiązania kontaktu z klientem – jak okazać zainteresowanie, nie będąc nachalnym
  • Zachowania sprzedawcy budujące zaufanie klienta
  • Zebranie informacji o potrzebach klienta i właściwe doradztwo
  • Przedstawianie propozycji i pomoc w dokonaniu wyboru\Finalizacja rozmowy z klientem i zamknięcie transakcji

4. Prowadzenie rozmowy handlowej z klientem

  • Sztuka zadawania pytań jako główne narzędzie dobrego sprzedawcy
    • Sposoby zadawania pytań i możliwość ich zastosowania w zależności od typologii klienta
    • Rodzaje pytań i ich zastosowanie w zależności od etapu sprzedaży
    • Korzyści z pytań: dla klienta, dla sprzedawcy
  • Aktywne słuchanie
    • Parafraza jako metoda eliminacji nieporozumień i precyzyjnego rozpoznania potrzeb klienta
    • Wykorzystanie krótkich komunikatów werbalnych dla podtrzymania uwagi klienta
    • Stymulowanie rozmowy poprzez komunikaty niewerbalne
  • Prezentacja oferty / produktów
    • Techniki wzbudzania zainteresowania
    • Komunikacja: Cecha-Zaleta-Korzyść
    • Język korzyści a język problemów
    • Metody aktywnego kierowania uwagą klienta i celowe nadawanie znaczenia
    • Eliminowanie zwrotów obniżających wartość wypowiedzi
  • Radzenie sobie z zastrzeżeniami klienta i zamykanie sprzedaży
    • Techniki postępowania z zastrzeżeniami klientów
    • Skuteczne odpowiedzi na typowe zastrzeżenia klientów
  • Radzenie sobie z krytyką, obiekcjami oraz reklamacjami

5. Analiza procesu obsługi klienta - podsumowanie

  • Powitanie klienta
  • Ustalenie potrzeb klienta
  • Prezentacja towaru
  • Wyjaśnienie wątpliwości i zastrzeżeń klienta
  • Stosowanie technik zwiększających zakupy
  • Zamknięcie sprzedaży
  • Załatwianie reklamacji

Zapewniamy

  • Kadrę dydaktyczną – wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów w dziedzinie szkolenia
  • Materiały szkoleniowe i dydaktyczne dostosowane do tematyki szkolenia
  • Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
  • Obiad podczas szkolenia
  • Terminy zajęć dostosowane do potrzeb Uczestników

Data szkolenia:  luty 2017

Miejsce szkolenia: Opole, ul. Cygana 4

Czas trwania: 40 godz.

Cena szkolenia: BEZPŁATNE

Jeżeli nie odpowiada Ci termin szkolenia lub chciałabyś szkolenie dedykowane (tylko dla Twojej firmy) zadzwoń lub napisz do nas


Kontakt do koordynatora

Karolina Kulig

koordynator ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 604 411 788
karolina.kulig@illustro.pl

Formularz zgłoszeniowy