Obsługa klienta i techniki sprzedaży w salonie kosmetycznym

Wiele salonów kosmetycznych inwestuje pieniądze w różne formy reklamy: strony internetowe, ulotki, atrakcyjny wygląd zewnętrzny lokalu, tymczasem warto zwrócić uwagę, jak faktycznie wygląda pierwszy kontakt potencjalnego klienta z obsługą –pracownikiem naszego salonu? Czy w tym obszarze pojawia się profesjonalizm, który zachęca do skorzystania z naszych usług? Co dzieje się po przyjściu klienta do salonu- czy obsługa jest nie tylko miła i fachowa, ale czy potrafi zachęcić klienta do nowych propozycji i robi to nienachalnie, ale wykazuje się kompetencją?

Z naszej praktyki

Z naszych doświadczeń wynika, że w niewielu salonach kosmetycznych wykorzystuje się potencjał i faktyczne chęci zakupowe klientek. Oferowanie dodatkowej usługi, zasugerowanie droższego, ale bardziej optymalnego zabiegu czy doradztwo przy doborze kosmetyków jest traktowane jako „wpychanie” klientowi rzeczy, których na pewno nie chce. Tymczasem fachowe doradztwo i wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta zwiększa przychody i nie ma nic wspólnego z nachalnością.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

Warto zadać sobie podstawowe pytanie: dlaczego klienci korzystają z usług naszego salonu? Czy zawsze decydującym czynnikiem jest cena?  Czy zdarzyło się Wam wejść do sklepu z zamiarem kupna jakiejś rzeczy, po czym zostaliście zignorowani przez obsługę i wyszliście sfrustrowani z postanowieniem „już to więcej nie wrócę”? Prawdopodobnie obsługa tego sklepu nawet nie wie, że straciła klienta i swoje prowizje. To właśnie tzw. „korzyści utracone” w sprzedaży- skąd wiesz, że klientka nie zechce zamówić sobie dodatkowego zabiegu, jeśli nawet jej go nie zaproponujesz? Być może wychodzi z Twojego gabinetu i zamawia go w innym salonie? W trakcie naszego szkolenia nauczysz się w jaki sposób wpływać na dobre pierwsze wrażenie dla Twoich potencjalnych klientach, jak proponować dodatkowe usługi zwiększając Twoje przychody i budując renomę Twojego salonu. Dowiesz się, jak zbudować przewagę sprzedażową Twojego salonu i jak rozmawiać klientami, aby nie tylko powracali, ale także przyprowadzali kolejnych klientów.

Program szkolenia

Krok 1: pierwszy kontakt z obsługą

  • Rola pierwszego wrażenia w sprzedaży: kontakt telefoniczny i bezpośrednie spotkanie w salonie kosmetycznym
  • Rozpoznanie typu klienta salonu kosmetycznego i dopasowanie zachowania i propozycji oferty
  • Techniki zadawania właściwych pytań generujących zainteresowanie dodatkowymi usługami
  • Aktywne słuchanie jako podstawa budowania relacji z klientami

Krok 2: realizacja usługi

  • Budowanie długotrwałych relacji z klientem  w trakcie realizacji usługi- typ klienta a nasze optymalne  zachowanie
  • Reguły wpływu społecznego w usłudze: regułą wzajemności, zaangażowanie i konsekwencja, społeczny dowód słuszności, lubienie i sympatia, autorytet, reguła niedostępności

Krok 3: po usłudze… co dalej?

  • Sposoby tzw. serwisu po sprzedażowego czyli jak zbudować trwałe relacje z klientem salonu?

Data szkolenia:  27.06.2016

Miejsce szkolenia: Opole, ul. Cygana 4

Czas trwania: 8 godz.

Cena szkolenia: 490,00 zł netto / osoba

Jeżeli nie odpowiada Ci termin szkolenia lub chciałabyś szkolenie dedykowane (tylko dla Twojej firmy) zadzwoń lub napisz do nas


Kontakt do koordynatora

Karolina Kulig

koordynator ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 604 411 788
karolina.kulig@illustro.pl

Formularz zgłoszeniowy