Pozyskiwanie pracownika i skuteczna rozmowa kwalifikacyjna

v
Kompetentny i zaangażowany pracownik to klucz do sukcesu każdej firmy. Dlatego tak ważna jest umiejętność przyciągnięcia tych najlepszych kandydatów, którzy będą w doskonały sposób pracować i wpływać na zadowolenie klientów.

Aby ich pozyskać, należy w pełni świadomie weryfikować potencjalnych kandydatów już na etapie ich rekrutacji. To inwestycja, która przyniesie wiele korzyści w przyszłości dzięki podjęciu współpracy z rzetelnymi i odpowiedzialnymi pracownikami, którzy swoją pracą będą budować renomę salonu.

Z naszej praktyki

Częstym zjawiskiem w gabinetach kosmetycznych jest pozyskiwanie pracownika- kosmetyczki  na zasadzie przypadku: „bo zrobiła dobre pierwsze wrażenie”, „bo była tu na praktyce i była grzeczna” „bo dobrze mi się z nim rozmawiało”, „bo poleciła ją koleżanka z branży- była z niej bardzo zadowolona”, „bo wydawało się, że się nadaje do tej pracy”, „wyglądało, że jest kompetentna”.

Niestety zbyt często okazuje się, że to dobre pierwsze wrażenie nie przekłada się później na dobrą współpracę. Wiąże się natomiast z wysokimi kosztami. Zatrudnienie pracownika na okres próbny 3 miesięcy to co najmniej wydatek rzędu 7 tysięcy złotych (wynagrodzenie, ubezpieczenie, koszty ogłoszeń, nasz czas…)

W efekcie nietrafionych działań rekrutacyjnych rośnie frustracja ze strony właścicielki, ale nierzadko także nowego pracownika, który jest rozczarowany po kilkunastu pierwszych dniach pracy – nikt nie ma dla niego czasu, szefowa nie chce wtajemniczyć w zabiegi, pozostawiając tylko proste czynności do zrobienia.  Wtedy często pojawia się wniosek ze strony właścicielki „nie ma dziś z  kim pracować! Takie czasy”.

Czy to jednak faktycznie tylko wina młodych pracowników?
Najczęstsze grzechy rekrutacji to: brak pomysłu na to, kogo faktycznie chcemy pozyskać do pracy (jakich kompetencji oczekujemy? Jak je zweryfikujemy? Jakiej osobowości poszukujemy, żeby dobrze nam się współpracowało?), brak przygotowania się do rozmowy („bo nie ma czasu”) lub przygotowanie na zasadzie „bo tak robią inni” (często przejawiające się w zadawaniu pytań, które mają zaskoczyć pracownika, ale nie wnoszą żadnych konkretnych informacji o kompetencjach), brak czasu w trakcie rozmowy (rozmowy robione „pomiędzy zabiegami w takie 5 minut i już”) czy opieranie się na pierwszym wrażeniu („a potem jakoś to będzie- jak będzie chcieć pracować, to tutaj zostanie”).

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

Szkolenie jest dedykowane dla właścicieli i menedżerów salonów kosmetycznych, którzy chcą trafnie dobierać personel.

Profesjonalne działanie w zakresie rekrutacji i selekcji to nie tylko większe prawdopodobieństwo zatrudnienia właściwej osoby, ale także ważny element budowania wizerunku salonu zarówno wśród kandydatów do pracy, ale także aktualnych pracowników czy stałych klientów. To także sygnał do konkurencji- kiepsko przecież wygląda firma, która co trzy miesiące szuka nowego pracownika.

W trakcie szkolenia uczestnicy poznają zasady skutecznego prowadzenia naboru kandydatów ( z jakich źródeł warto korzystać?) oraz przygotowania rozmowy i jej przeprowadzenia. W trakcie spotkania odpowiemy sobie na pytania: jak zbudować profil kandydata (czyli kogo konkretnie szukamy: jaki musi mieć umiejętności, jaki poziom wiedzy, jak powinien się zachowywać?), jak zbudować rzetelny zestaw pytań do kandydata oraz jak sprawdzić umiejętności kandydata w trakcie rozmowy? Podpowiemy, jak zachowywać się w trakcie rozmowy i na jakie zachowania zwrócić uwagę u kandydatów. Powiemy także o tym, jak zbudować schemat adaptacji, czyli przygotować sobie kilka pierwszych dni, aby jak najszybciej nowy pracownik zaczął w pełni pracować.

Program szkolenia

  • Budowanie profilu kompetencyjnego kandydata czyli kogo szukamy
    (Co powinien wiedzieć? Co powinien umieć? Jak powinien się zachowywać?).
  • Rekrutacja czyli gdzie warto poszukiwać pracowników? Dostępne kanały, koszty a ich skuteczność w praktyce (prasa, radio, portale internetowe, „poczta pantoflowa”).
  • Jak zbudować dobre ogłoszenie, które zainteresuje właściwych kandydatów?
  • Analiza przesłanych aplikacji kandydatów – na co warto zwrócić szczególna uwagę w CV i kogo zaprosić na rozmowę?
  • Weryfikacja rekomendacji, opinii- dlaczego warto i jak to robić zgodnie z prawem?
  • Powadzenie rozmowy rekrutacyjnej- jak zadawać właściwe pytania? Jak weryfikować otrzymane informacje? Jak przygotować miejsce do prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej?
  • Po rozmowie- podjęliśmy decyzję o zatrudnieniu i co dalej? Działania informacyjne dla przyjętego pracownika i kandydatów odrzuconych.
  • Proces adaptacji- nowy pracownik w firmie. Przygotowanie scenariusza działania w pierwszych dniach i tygodniach. Zasady i korzyści z procesu adaptacji pracownika w salonie kosmetycznym.

Data szkolenia: 04.07.2016

Miejsce szkolenia: Opole, ul. Cygana 4

Czas trwania: 8 godz.

Cena szkolenia:  490,00 zł netto / osoba

Jeżeli nie odpowiada Ci termin szkolenia lub chciałabyś szkolenie dedykowane (tylko dla Twojej firmy) zadzwoń lub napisz do nas


Kontakt do koordynatora

monik2

Monika Biniecka

konsultantka ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 604 411 788
monika.jeziorek@illustro.pl

Formularz zgłoszeniowy