Negocjacje z dostawcami- dlaczego masz mniej, skoro możesz mieć więcej?

v
Dziś wszyscy negocjują. Często wydaje nam się że my również negocjujemy, używając jedynie magicznego zwrotu „jaki może być rabat?”. Tymczasem istnieje wiele technik negocjacyjnych, których zastosowanie przynosi wiele korzyści.  Warto mieć świadomość, jakie techniki są stosowane wobec właścicieli salonów przez dostawców czy klientów i w jaki sposób skutecznie bronić się przed tymi zachowaniami.

Z naszej praktyki

Obserwując zachowania naszych Klientów często odnosimy wrażenie, że w działaniach negocjacyjnych znają tylko jedną technikę, którą nazwijmy sobie „zejdź z ceny”. Wielu ludzi zaczyna w to grać i efekt jest taki: podnosimy cenę o 10% po to, aby obniżyć ją klientowi. Klient o tym wie i my o tym wiemy.

Inne standardowe zachowania to: „bo inni mają taniej”, „bo gdzie indziej jest lepiej”… Obserwując rynek kosmetyczny odnosimy wrażenie, ze często właściciel salonów sami stawiają się pod ścianą, praktycznie nie negocjując  z dostawcami, którzy mają do perfekcji opanowane techniki sprzedaży i wywierania wpływu. Obiecują przysłowiowe „złote góry” za podjęcie współpracy  z  firmą i np. sprzedaż ich kosmetyków -z wielką łaskawością oferując przy tym materiały reklamowe czy wystawkę. Prezentują potencjalne wielkie zyski i stałą współpracą dając 3 czy 5 % rabatu na towary. Interes w tym jest, ale czy faktycznie dla właściciela salonu? Jeżeli mamy mówić o podjęciu współpracy to należy być do niej przygotowanym, a więc wiedzieć, jak faktycznie negocjować, aby korzyści ze współpracy miały obie strony.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

Kiedy jesteśmy wyposażeni w umiejętności negocjacyjne i przede wszystkim znajomość technik wywierania wpływu, możemy bardziej świadomie prowadzić rozmowy handlowe z profesjonalnymi sprzedawcami i dzięki temu ustalić warunki umów korzystniejsze dla siebie. Unikniemy w ten sposób sytuacji, w których będziemy zmuszeni przepłacać lub podejmować współpracę z firmami- dostawcami, którzy oferują po prostu zbyt kiepskie warunki. Wiele  z tych umiejętności negocjacyjnych przydaje się w kontaktach z naszymi klientami, aby budować z nimi dobre relacje, w których zyskiwać mogą obie strony: my jako szefowie i klient.

Program szkolenia

  • Komunikacja interpersonalna jako narzędzie skutecznych negocjacji.
  • Oferta dostawcy typu „wyjątkowa okazja”- jak ją analizować?
  • Pierwsze wrażenie w kontakcie z klientem- mowa ciała, dopasowanie się do klienta, dystans interpersonalny
  • Moje interesy i moje stanowisko- czego oczekuję i jak to przedstawię?
  • Umiejętne zadawanie pytań jako pomoc w rozpoznawaniu intencji negocjatora.
  • Wykorzystanie parafrazy i klaryfikacji w negocjacjach.
  • Praktyczne zastosowanie negocjacji: twardo wobec problemu, miękko wobec ludzi.
  • Poszukiwanie wspólnych interesów jako podstawowa umiejętność potrzebna w negocjowaniu.
  • Poszukiwanie różnych możliwości rozwiązania kwestii spornych w negocjowaniu.
  • Stosowanie obiektywnych kryteriów do oceny rozwiązań spornych kwestii.
  • Techniki i style negocjacji.
  • Negocjacje z trudnym partnerem.
  • Rozpoznawanie manipulacji negocjacyjnych i kontrmanipulacji.
  • Budowanie własnej strategii działania negocjacyjnego – korzyści i zagrożenia

Data szkolenia: 28.06.2016

Miejsce szkolenia: Opole, ul. Cygana 4

Czas trwania:  8 godz.

Cena szkolenia: 490,00 zł netto / osoba

Jeżeli nie odpowiada Ci termin szkolenia lub chciałabyś szkolenie dedykowane (tylko dla Twojej firmy) zadzwoń lub napisz do nas


Kontakt do koordynatora

monik2

Monika Biniecka

konsultantka ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 604 411 788
monika.jeziorek@illustro.pl

Formularz zgłoszeniowy