Moje mentalne SPA- asertywność i konstruktywne rozwiązywanie konfliktów

v
Pojęcie „asertywność” robi od kilku lat prawdziwą furorę- klienci chcą być asertywni nie dając się manipulować sztuczkom sprzedawców, pracownicy dążą do asertywności względem pracodawców, aby nie dawać się wykorzystywać.

Asertywności często towarzyszą różne spory. Jednak znając techniki i właściwe podejście do asertywności możesz uniknąć wielu nieporozumień i konfliktów. Dzięki odpowiedniej postawie możesz bez przeszkód osiągać swoje cele, budując przy tym postawę, która będzie akceptowana (a czasem doceniana) przez innych.

Z naszej praktyki

Spotkamy się z powszechnym dążeniem do zachowań asertywnych zarówno w postawach pracowników jak i pracodawców. Niestety okazuje się, że często asertywność jest mylona z agresją czy atakiem słownym na drugiego człowieka.  Czy więc faktycznie wiemy czym jest asertywność?

Najkrócej mówiąc to działanie we własnym interesie z uwzględnieniem interesów innych i szacunku dla innych osób. Naszym częstym zachowaniem jest unikanie konfrontacji z innymi ludźmi (pracownikami czy klientami) gdyż wychodzimy z założenia, że „nie wypada”, że „ktoś się obrazi i stracimy klienta” czy „jeśli jest moim pracownikiem, to powinien wiedzieć, jak się zachowywać. Za to płacę!”. W efekcie doprowadza nas to do frustracji („nie pozwolę się już więcej wykorzystywać”) i przy kolejnej okazji – niejednokrotnie do wybuchu złości i zbędnych emocji. W efekcie tego faktycznie doprowadzamy do trudnych sytuacji z innymi osobami.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu

Dzięki wypracowaniu umiejętności asertywnego zachowania zbudujesz duży komfort swojego działania i współpracy z pracownikami, dostawcami czy klientami. Nauczysz się technik asertywnego reagowania na trudne sytuacje, wzmocnisz się w przekonaniu, że w wielu sytuacjach asertywne działanie przynosi wiele korzyści.

Jako szef dowiesz się, kiedy i jak zachowywać się asertywnie, aby budować swój autorytet i własny komfort działania.  Dowiesz się, jak twórczo wykorzystać sytuacje konfliktowe w twojej firmie, aby budować lepsze relacje w przyszłości.

Program szkolenia

  • Wykorzystanie technik argumentacji w komunikacji z kontrahentem.
  • Budowanie relacji z kontrahentem, pracownikiem a postawa asertywna.
  • Postawa asertywna w rozmowie z kontrahentem, pracownikiem.
  • Radzenie sobie z trudnym rozmówcą.
  • Skuteczna obrona przed manipulacjami i próbami nacisku.
  • Pułapki w komunikacji z kontrahentem: udawanie, że problem nie istnieje, przemilczanie problemu, „gra na czas” itp.
  • Analiza własnego sposobu rozwiązywania konfliktów.
  • Wpływ stylu rozwiązywania konfliktu na efektywną współpracę.
  • Partnerskie rozwiązywanie konfliktów.

Data szkolenia: 20.06.2016

Miejsce szkolenia: Opole, ul. Cygana 4

Czas trwania: 8 godz.

Cena szkolenia:  490,00 zł netto / osoba

Jeżeli nie odpowiada Ci termin szkolenia lub chciałabyś szkolenie dedykowane (tylko dla Twojej firmy) zadzwoń lub napisz do nas


Kontakt do koordynatora

monik2

Monika Biniecka

konsultantka ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 604 411 788
monika.jeziorek@illustro.pl

Formularz zgłoszeniowy