O nas

Nazwa ILLUSTRO pochodzi z łacińskiego i oznacza „wskazywać, doradzać”. Tym właśnie się zajmujemy – wspieraniem i wskazywaniem optymalnych dróg rozwoju dla naszych Klientów.

Od ponad 10 lat z sukcesem wspieramy naszych Klientów w osiąganiu ich celów biznesowych. Nasze usług  to szkolenia oraz doradztwo personalne i organizacyjne. Nasz zespół trenerów i konsultantów to praktycy i doświadczeni fachowcy z różnych obszarów biznesu.

Niezależnie od rodzaju wsparcia, zawsze chcemy poznać firmę i jej cele. Szkoląc pracowników zawsze dążymy do tego, aby nabywali takie umiejętności, które przyniosą korzyści biznesowe dla firm w których pracują. W projektach rekrutacji, rozwoju personelu dążymy do tego, aby pracownicy posiadali właściwe, najlepsze kompetencje, ale także reprezentowali postawy i zachowania dopasowane do kultury i celów firmy.

Polityka jakości w Illustro – pobierz

Nasze wartości:

Właściciel Illustro

Grzegorz Rippel

Klient jest najważniejszy

Na pierwszy rzut oka wydaje się to być oczywiste. Taką deklarację składa większość firm zajmujących się szkoleniami i doradztwem.  My to hasło jednak faktycznie realizujemy- unikamy medialnych działań i modnych zwrotów marketingowych przyciągających potencjalnych klientów i  generujących zyski- przede wszystkim tym, którzy ich używają, ale czy faktycznie ich Klientom?

Nie kreujemy medialnie swoich nazwisk a nasi konsultanci i trenerzy nie organizują wielkich zjazdów motywacyjnych. Zaspokajanie naszego ego nie jest ważne, bo naszym celem jest wspierać Klienta, aby to On mógł być Gwiazdą w swojej organizacji. Dla nas liczy się rezultat działań, a nie własny marketing. Celem jest Twój zamierzony efekt w Twojej organizacji.  Słuszność naszego podejścia potwierdzają Klienci, którzy współpracują z nami od początków założenia naszej firmy.

Doświadczony zespół i współpraca

Skuteczne doradztwo w obszarze zarządzania ludźmi wymaga nie tylko znajomości metod zarządzania, ale przede wszystkim ponadprzeciętnych umiejętności współpracy, zrozumienia specyfiki firmy klienta, zrozumienia jego celów biznesowych i panujących w organizacji relacji międzyludzkich.  Takie wymagania stawiamy przed sobą podejmując współpracę w obszarze doradztwa i szkoleń- ważna jest wiedza merytoryczna trenera czy konsultanta, ale nie mniej liczy się jego doświadczenie zawodowe, którymi może się podzielić z uczestnikami. Liczy się ich wiedza, doświadczenie i umiejętność wczucia się w klimat organizacyjny firmy Klienta, aby wszystkie zaplanowane działania były realizowane w zgodzie z pracownikami. Wielokrotnie przekonaliśmy się, że to właśnie ludzie stanowią najcenniejszy zasób każdej firmy wymagający największej troski i wsparcia, bo od ich zaangażowania zależy sukces każdego przedsięwzięcia w organizacji.

Odpowiedzialność za rezultaty i zaangażowanie

W naszym działaniu z Klientami kierujemy się skutecznością rozwiązań i pragmatycznością. Nie skupiamy się na organizowaniu szkoleń w eleganckich, klimatyzowanych salach konferencyjnych w hotelach , rozwiązując z uczestnikami szkoleń różnego rodzaju casy studies, które mają w rzeczywistości niewiele wspólnego z realnymi problemami w ich firmach.  Nie realizujemy agresywnych działań marketingowych podkreślających zalety naszej firmy nad konkurencją, bo wiemy z doświadczenia, ze nasi Klienci nie chcą płacić za efektowny marketing, tylko za rzetelność  pracy i efekty.  Zdjęliśmy krawaty i eleganckie apaszki, podkasaliśmy rękawy i pracujemy w rzeczywistości naszych Klientów. W efekcie tego szkolenia i spotkania często prowadzimy w hali produkcyjnej, wsiadamy do samochodów z przedstawicielami handlowymi i wspólnie jedziemy do ich klientów realizując coachingi handlowe. To nasza przewaga dzięki temu, że jesteśmy naprawdę zaangażowani we współpracę z Klientami i tę wartość realizujemy w praktyce.  Dzięki temu na zadane przez Ciebie pytanie „co mam zrobić w mojej sytuacji?” od nas nie usłyszysz odpowiedzi „to zależy”, bo wspólnie z Tobą i Twoimi pracownikami  pracujemy nad optymalnymi rozwiązaniami  w Twojej rzeczywistości organizacyjnej.

Dopasowanie rozwiązań do potrzeb Klienta

Wielu naszych Klientów oczekuje działań „szytych na miarę”. To częste hasło pojawiające się w wielu ofertach szkoleniowych, które można spotkać na rynku.  My tę zasadę realizujemy przede wszystkim poprzez poznanie Klienta i doradztwo.  Możemy więc powiedzieć, że my nie tylko dobrze szyjemy, ale przede wszystkim doradzamy, w czym Klient będzie najlepiej wyglądał. To oznacza, że naszą współpracę rozpoczynamy od diagnozy i doradztwa, a nie przygotowania oferty. Bo nawet oferta przygotowana „na miarę” może nie uwzględniać specyfiki firmy i pomimo doskonałej realizacji nie zaspokoić faktycznych potrzeb Klienta.  Dzięki takiemu diagnostycznemu podejściu nasi Klienci zyskują pewność, że faktycznie podejmowane działania , niezależnie od tego czy będą to szkolenia, doradztwo, działania rekrutacyjne czy jakiekolwiek inne- będą maksymalnie trafione i zrealizują ich cele.

Kompleksowość oferty

To jeden z atutów naszej firmy, z którego jesteśmy najbardziej dumni. Nasza kompleksowość oferty w obszarze HR wynika z tego, że zaczęli od nas wymagać  tego Klienci, zadowoleni ze współpracy z nami. Oczekiwali  już nie tylko szkoleń  (od tego rozpoczynaliśmy), ale później także wsparcia przy rekrutacji właściwych osób, budowania systemów ocen okresowych, badania kompetencji, organizacji wyjazdów motywacyjnych, coachingów… Dziś możemy z dumą powiedzieć, że dla wielu naszych Klientów jesteśmy pełnym wsparciem ich aktywności i działań HR-owych. A nasz rozwój w tym kierunku wyznaczyli nam  sami Klienci, tym samym motywując nas do utrzymania najwyższych standardów jakości i naszego zaangażowania- bo właśnie do tego ich przyzwyczailiśmy.

Serwis- stała współpraca, praca blisko Klienta i koszty

Jesteśmy do stałej dyspozycji naszych Klientów. Wiemy, że wprowadzone procesy w organizacji  wymagają stałego udoskonalania i monitoringu. Przy tym  szanujemy czas naszych Klientów i ich pieniądze.  Nasze biuro mieści się poza ścisłym centrum miasta i nie mamy w nim skórzanych foteli- dzięki temu nasi Klienci nie płacą naszych czynszów w wysokich fakturach…. Znamy jednak wartość naszej pracy i oczekujemy od naszych Klientów w tym zakresie partnerstwa rozpoczynającego się od wspólnego ustalenia celów i jasnych zasad współpracy, opartej na rzetelności, zaufaniu i wzajemnym szacunku. Dążymy do tego, aby nasza współpraca była dla Klienta inwestycją, a nie kosztem. Z taką świadomą  odpowiedzialnością podchodzimy do projektów naszych Klientów. Nasze działania  cechuje bliskość działania –  dzięki naszej filozofii „pracy blisko Klienta” dojeżdżamy do Klientów i pracujemy u nich, oszczędzając  ich czas, a jednocześnie poznajemy ich organizację w rzeczywistości.