Doradztwo i obsługa PR

Nasza działalność ukierunkowana jest na zapewnienie najbardziej trafnych rozwiązań i pomysłów w kształtowaniu wizerunku Państwa firmy. Nasze usługi oferowane są jako wydzielone bądź jako uzupełnienie szerszego zakresu obejmującego działania PR podnoszące marketingową wartość i pozycjonowanie firmy na rynku. 

PR zewnętrzny

„Jak będą pieniądze, to o tym pomyślimy” – to częsta odpowiedź na pytanie o planowane działania pijarowe, czy wizerunkowe. Tymczasem budowanie świadomości o firmie w otoczeniu, prezentacja jej produktów bądź usług jest jednym z podstawowych elementów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Taka strategia to myślenie nie tylko o bieżącej sytuacji, ale również o przyszłości, rozwoju i nowych możliwościach. Zapewniamy naszym klientom profesjonalne :

  • Przygotowanie strategi PR :
    – analiza działań firmy,
    – zbudowanie modelu komunikacji z otoczeniem medialnym,
    – przygotowanie kolejnych faz działań,
  • Rzecznictwo prasowe.
  • Badanie wizerunku.

Dobra prasa to nie tylko to co mówią i piszą o naszej firmie, czy produkcie w mediach.Przede wszystkim to, co myślą o nas ludzie – odbiorcy, dziennikarze, klienci, dostawcy. Działania PR- owe często wspierają działania marketingowe. Informacja, pomysł czy kontekst są postrzegane jako bardziej wiarygodne niż reklama, na którą w dużej mierze, społeczeństwo, czyli również klienci się uodporniło. W ofercie PR wykonujemy działania takie jak:

  • Stworzenie biura prasowego na stronie internetowej.
  • Przygotowanie bazy dziennikarzy.
  • Zadbanie o dobre kontakty z mediami.
  • Przygotowanie serwisu fotograficznego.
  • Stworzenie materiałów video.
  • Redagowanie newslettera.

Co więcej, informacje PR-owe są rzetelne, obiektywne, zawierające fakty – dzięki czemu są dużo bardziej wiarygodne niż reklama, której podstawowym celem jest sprzedaż. Celem PR jest poinformować, przekazać komunikat, edukować, porozumiewać się z otoczeniem, mediami, odbiorcami, a także zebrać informacje zwrotne, wysłuchać i odpowiedzieć na pojawiające się pytania. To wszystko jest właśnie utrzymywaniem pozytywnych relacji z otoczeniem, w którym funkcjonujemy. W tym celu proponujemy:

  • Szkolenia wizerunkowe, oraz PR – owe dla osób pojawiających się w mediach.
  • Ocieplenie wizerunku poprzez działania pro publico bono.

W przypadku PR usług czy produktów działania nie opierają się na ich zachwalaniu, ale na poruszeniu szerszego kontekstu. Jako firma, pomagamy zrozumieć dany temat, dostarczamy informacji, a nasz produkt, czy usługa może być doskonałym rozwiązaniem tego problemu. By się o tym przekonać, warto zwrócić uwagę choćby na czasopisma kobiece. Z artykułów w dziale uroda dowiemy się z pewnością, jak pielęgnować włosy, paznokcie czy twarz. Poza wskazówkami znajdziemy również przykłady produktów lub zabiegów, które nam w tym pomogą – jest to właśnie jeden z efektów PR.

Rezultaty? Trzeba na nie trochę poczekać, ale gdy już się pojawią mogą przynieść korzyści w wielu obszarach. Pozytywny wizerunek wśród odbiorców, zainteresowanie produktami, usługami, postrzeganie pracowników jako ekspertów w danej dziedzinie, lojalni klienci, nowe inwestycje.

PR wewnętrzny

PR wewnętrzny to prosta droga i skuteczna metoda prowadząca do wzrostu autorytetu kadry zarządzającej wśród personelu. Public realtions firmy to jeden z najważniejszych zespołów działań skierowanych do „środowiska wewnętrznego” instytucji. Watro pamiętać, że to nie tylko komunikacja z pracownikami firmy, ale także ich rodzinami, oraz kierownictwem. Nasza oferta składa się z trzech etapów działań:

  1. Audyt wewnętrzny

Działanie służące określeniu jakie są potrzeby komunikacyjne pracowników firmy, oraz jaki wizerunek firmy funkcjonuje wśród zatrudnionych.

  1. Opracowanie i wdrożenie strategii

Swoim klientom proponujemy stworzenie wewnętrznej polityki informacyjnej, która może obejmować dla przykładu :

  • aktywność intranetową (wewnętrzne forum), oraz internetową,
  • przygotowanie biuletynu wewnętrznego,
  • kampanię „tablicową”,
  • pisanie newslettera,
  • stworzenie dwustronnego charakteru komunikacji,
  • komunikacja audiowizualna,

Kanałem informacji (pozytywnych i negatywnych) mogą być także byli pracownicy, którzy wystawiają świadectwo nasze j firmie.

Zapewniamy przygotowanie scenariusza zwolnień. Stworzymy swoistą książkę postępowania w przypadku redukcji zatrudnienia. Procedury tam opracowane pozwolą na łagodne opuszczenie firmy tak, aby osobie zwolnionej towarzyszył jak najmniejszy poziom negatywnych emocji, ponieważ te ostatnie rzutują na opinie o firmie, która „pójdzie w świat”.

Żelaznym punktem każdego programu wewnętrznego PR jest stworzenie kultury firmowej. W ramach tego rodzaju działań pomożemy przy:

  • zorganizowaniu spotkań integracyjnych,
  • przeprowadzeniu szkoleń z komunikacji wewnętrznej,
  • przygotowaniu kalendarza świąt firmowych ( dzień firmy, wigilia),

Pisanie tekstów do wystąpień publicznych. Nasi specjaliści są w stanie w oparciu o strategie słowną przygotować teksty do wewnętrznych wystąpień publicznych. Mają one na celu zwrócenie uwagi na konkretne aspekty, oraz zaakcentowanie wybranych celów i zadań.

  1. Badanie nastrojów po przeprowadzonych działaniach

Po wykonaniu szeregu działań nasi specjaliści podejmują się przeprowadzeniu badań które pozwolą określić skuteczność podjętych kroków.

PR w sytuacji kryzysowej

Jesteś przekonany, że kryzys w twojej instytucji na pewno się nie zdarzy? Jeśli tak myślisz, to z pewnością już zrobiłeś pierwszy krok do jego wywołania. Ale jeszcze nie jest za późno. Nasi klienci mogą w każdej chwili skorzystać z pomocy specjalistów od PR którzy podpowiedzą co należy zrobić w sytuacji kryzysowej.

  • Przygotujemy scenariusz zachowań.
  • Stworzymy strategię postępowania.
  • Będziemy mediatorami w stronach konfliktu.
  • Podpowiemy jak w obliczu kryzysu współpracować z mediami.

Badania fokusowe

Badania fokusowe to nic innego jak tylko wywiady jakościowe połączone z obserwacją. Technika ta jest bardzo często używana w związku z marketingiem produktów. Warto jednak dodać, że stosowana bywa też w polityce. Na czym polega to badanie? W jednej sali zbieramy kilkanaście osób, które uczestniczą w moderowanej dyskusji na jakiś temat. Badane osoby zostają dobrane na podstawie związku z przedmiotem badania. Jakie są zalety tego typu analizy?

  • Daje wiedzę z realnego życia badanego środowiska.
  • Ma wysoką trafność.
  • Szybko daje wyniki.
  • Jest relatywnie nie droga

Szkolenia medialne

Nasza oferta zawiera także szereg szkoleń poświęconych mediom. W naszym zespole znajdują się dziennikarze, którzy bazując na szerokim doświadczeniu potrafią nauczyć budowania pozytywnego wizerunku w mediach. Dodatkowo pracują dla nas najlepsi styliści i wizażyści, którzy zadbają o fizyczną stroną naszych klientów. Zapraszamy na szkolenia:

  • Przed kamerą i mikrofonem bez obaw.
  • Techniki erystyczne. Teoria i zastosowanie.
  • Wizaż, stylizacja i analiza kolorystyczna.
  • Budowanie komunikatów medialnych.

Kontakt

SONY DSC

Grzegorz Rippel

właściciel

tel. 77 44 28 554
grzegorz.rippel@illustro.pl